25 Ocak 2011 Salı

Hayvansal Jelatin Kullanmıyorum,Çünkü...

Bundan seneler evvel kısa bir süre yurtdışında bulunmuştum ve en büyük problemim yiyeceklerin içeriği ile ilgili olmuştu. Özellikle hayvansal gıdaları tüketirken yaşadığım kaygı ve tereddüt beni çok rahatsız etmişti. Oysa kendi ülkemde sorgusuz sualsiz "nasılsa içinde sakıncalı bir şey yoktur" diyerek her şeyi tüketiyordum. Yurtdışından döndükten sonra bu kaygıyı yaşamış biri olarak az çok yediklerimin içeriğini sorgulamaya başladım ve malesef kendi ülkemde tükettiğim gıdaların içeriğinin de kendi kişisel tercihlerim doğrultusunda "şüpheli" sayılabileceğini farkettim.
Malesef ülkemizde ,gıda hijyeni ve güvenilirliğinin yanında gıdaları özel tercihlere göre sertifikalandıran bir kurum yok. Bu sebeple gıda içeriğinin değerlendirilmesi tamamen kişisel (islami,kosher,vegetarian) hassasiyeti olan kişinin özel çabasına kalıyor.

İnsan,kendi tüketmediği,tüketemeyeceği bir şeyi başkasıyla paylaşmamalı diye düşünüyorum. Özellikle bu "gıda ürünü" olduğunda daha da hassas olunmalı. Bu sebeple şeker hamurumu kesinlikle kendim yapıyorum. Dışarıdan alınmış ve içeriğini bilmediğim bir şeker hamurunu evime sokmadım şükür.

Gelgelelim şeker hamurunun ana maddelerinden biri de jelatindir. Özellikle hayvansal içerikli olanları piyasada yaygın. İçlerinde helal-kosher (musevi inancına uygun gıda) sertifikası olduğunu iddia edenler de var .Ancak araştırmalarımın sonucu içime sinmedi ve kesinlikle hayvansal jelatin kullanmamaya karar verdim.

İşte bu sebeple,kurabiye süslemesinde kullandığım şeker hamurunu yaparken tamamen bitkisel jelatin kullanıyorum. Bulması zor ve masrafı biraz fazla oluyor ancak kendi içimin rahat etmesi hepsinden ağır basıyor,daha mutlu oluyorum.

Eeee,geriye herkese iki cihanda da afiyetler dilemek kalıyor...

10 yorum:

Cahide dedi ki...

Selamun aleykum kardeşim
Bana seni tanıma imkanı verdiğin için Allah razı olsun.
Sayfan hayırlı olsun,hayırlarla dolsun inşaallah.

İlk mesajlar çok güzel ve yerinde olmuş.Ağırlıklı olarak pasta ve kurabiye üzerine blog yapacaksan,duruşunu,konumunu,gidişatın nasıl olacağını anlatmalı,ip uçları vermelisin.Bu açıdan tebrik ederim seni.

Şeker hamurlu pastalar,kurabiyeler yapan 10 larca blogtan,neredeyse hiç takip ettiğim yok.Çünkü helal-haram konusu birçoğu için önemsiz.Çok şey yaptım,denedim.Denemediğim tek şey şeker hamuru sanırım.Jelatin,marshmallow,yapay gıda boyaları eve sokmadıklarımdan.

Güzel şeyler,faydalı tarifler,şeker ama helal şeyler bekliyorum bu blogtan.

Ümitvarım! Ha gayret kardeşim.Helal olanı yayanlardan,haramın önüne set koyanlardan etsin Rabbim seni.
Selametle inşaallah...

CAHİDE dedi ki...

Tariflerini sabırsızlıkla bekliyorum.
Daha çok bekleyecek miyiz acaba?

Deniz dedi ki...

sevgili cahide,sizin kadar becerikli biri değilim ki öyle tariflerim olsun:)malesef tarif ağırlıklı bir çalışma olmayacak bu blog'ta.aslında planlarım vardı bir şeyler ekleyecektim yapıp, lakin 4 aylık minik bir bebek evde olunca evdeki hesap çarşıya uymadı,beni anlarsın:)

en kısa zamanda eklemeler yapacağım inşallah..
bu arada her gün sizi takib ediyorum imrenerek ne yalan söyleyeyim:))iyiki yapmışsınız o siteyi cidden.

sevgiler saygılar..

Deniz

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Hazirladiginiz seyler,hem cok gorsel hemde cok ince detaylara yer verilen lezzetler.Cok takdir ettim sizi :)Nice guzel sekerli lezetlere :)

karamel mutfak dedi ki...

oncelikle blogun hayirli ugurlu olsun canim.cok guzel yazmissin helali harami ayirt etmemiz lazim senin yurt disinda yasadigin sikintilari ben halen yasamaktayim :(cok cici seyler var sayfanda ama tariflerini paylassan jelatin konusundada kullandigin markayi yada pakatei bizlerle paylassan daha guzel olmazmi?artik takiptesin:(sevgi ve selamlarimla.

Deniz dedi ki...

sevgili @peri tozu fotoğraf ve sevgili @karamel mutfak ;

ziyeretinizle beni cesaretlendirdiğiniz için teşekkür ederim:)inşallah,bu hafta tarifler konusuna el atmaya fırsatım olur,niyetim öyle. mahçup olmamak dileğiyle..

EsEr dedi ki...

Ben de yıllar evvel Amerika'ya gittiğimde aynı endişeyi duymuştum. Bitkisel jelatini büyük marketler de bulabilir miyim acaba..
İzmir'den sevgiler..
EsEr - Vakit Buldukça

Cahide dedi ki...

Demek 4 aylık evladın var öyle mi? Çok tatlıdır o şimdi. Bebeklerin masumluğuna hastayım ben. Ne olur bu güzel günlerin kıymetini bil annesi. Öyle çabuk geçiyor ki. Benim en küçüğüm 8 yaşında oldu. Bebeksiz kaldım diye canım sıkılıyor ama 10 tanede olsa sonunda büyüyorlar.

İnsan bebek ve çocuk sevgisinin, yazık ki yaş ilerledikçe tadına varıyor ve iş işten geçmiş oluyor.
O tatlımı benim yerime de öpüver annesi.
Allah'a emanet olun...

Lezzete Dair dedi ki...

Size canı gönülden katılıyorum.
Ben şeker hamurunu pek sevmiyorum ama görsellik açısından müthiş şeyler çıkıyor ortaya.
Şeker hamurunu bimden aldığım marsmollowlarla yapıyordum.
Ama içimde şüphe uyandı şimdi acaba hayvansal jelatinmi kullanılıyor diye.
Peki siz malzemelerinizi nereden temin ediyorsunuz.
özellikle bitkisel jelatini nereden bulabiliriz tavsiyelerinizi bekliyorum.
Hayırlı cumalar olsun.

Deniz dedi ki...

Sevgili EsEr ve Lezzete Dair;bitkisel jelatini bulmak zor evet ama imkansız değil.hayvansal jelatinle kıyaslandığında oldukça da maliyetli.ancak manevi menfaatlerini düşünen biriyseniz gözünüze asla görünmeyecektir. Bitkisel jelatin dediğimiz şey "agar-agar" adında bir mamul,su yosunundan elde ediliyor,vegetarian jelatin diye de geçer.kolaylıkla bulamadığımız gerçek..ben bebeğim nedenyle evden çıkamadığım için bizzat market araştırması yapamadım ancak Metro Gross markette olabileceğini söylemişti bir arkadaşımız.O market de her bölgede yok,ben Çorlu'dayım yok mesela:)

Ol sebepten,ben İnternet üzerinden araştırdığımda 2 markaya ulaştım. Biri "Sosa Agar-Agar" ,ben bunu kullanıyorum.,www.hammaddeler.com'dan satın aldım.Başka marka ve alım yollarına ulaşırsanız buradan paylaşırsanız sevinirim:)

Yalnız "agar-agar"ı alırken dikkatli olmak gerek,zira aynı zamanda mikrobiyolojide de kullanılan bir madde.Gıda tipi olmasına dikkat edin.

sizin de cumanız mubarek olsun efendim,gönlünüze sağlık ..