27 Şubat 2011 Pazar

Diş Buğdayı Maceramız ya da "bi kıtlaysam sisi göyüysünüüüsss!":))

Bizim ufaklığa 4. ayının başlarında bir haller olmaya başladı. O uslu,adı gibi kibar,sakin bebek gitmiş ,yerine huzursuz,kımıl kımıl ve sürekli sızlanan bir küçük bozuk plak gelmişti sanki! Yahu ne oldu ,derdi ne,hasta mı oldu derken bir geceyarısıydı,yoksa dişlerimi çıktı bunun demeye kalmadı,"minik minik kızımın" ağzını yoklamamla beraber amanın ne göreyim, sağ alt taraftan minicik bir inci tanesi gibi patlayan dişimiz!!! ama ama ama! daha 4 aylık bile değildik yahu! "heh bu kadar peynir yersen sonu budur" derken eşim ,ben de bir yandan ona şaşkınlıkla cevap vermeye çalışıyordum,"peynir diiil kalsiyumm!":)) (zirâ ailedeki lakaplarımdan biri "peynir canavarı"dır..)neyse,sevinsek mi üzülsek mi bilemezken, şaşkınlığımız geçince Rabbimize şükretmemiz gerektiğini hatırladık elbette.. :) bizim "minik minik kızımız" büyüyordu işte :)

Kurabiye dünyasının artık sıradanlaşmış etkinliklerinden biri de diş buğdayı bildiğiniz gibi. Ben de ne zaman yapsam diye düşünürken,bu haftasonu anneannemiz ve dayımızın bizi ziyarete gelecek olması ,içimdeki statik enerjiyi kinetiğe çevirmeye yetti. Farklı bir tasarım yapmak isterdim lakin misafirlerim olunca bu mümkün olmadı ve işimizi görsün yeter dedik,inşallah bir dahaki sefer "bir dÜş buğdayı" projesini hayata geçirmeyi düşünüyorum:)))




Hmm..Bu kurabiyeler nasıl mı yapıldı..O da burada ..:)

4 yorum:

Necmiye dedi ki...

merhaba
ziyaretinize sevindim bende bir caya geleyim dedim ve bayıldım bu kurabiyelere ellerine sağlık

Cahide dedi ki...

Demek dişiniz çıktı hıı? Yeyim onuu,hatta ısıyıyıım:))

Çocuklarımı büyütürken en keyif aldığım zamanlardan biri de ilk dişlerini farkettiğim zamanlardı.
Ben hususi havuç turşusu kurmuştum onlara vermek için.Çünkü ekşiyi çok seviyorlardı. Hele ikizlerimin zamanında kanepe altlarından bile havuç çıkıyordu:))
Ne güzel günlermiş...
Bizim hiç böyle kurabiyelerimiz olmadı. Hatta hep gurbette olduğumuz için diş buğdayı bile yapamadık:((

Bugün oktay ustada vardı. bu kurabiyelerden yapıyordu bir hanım. Pek heveslendim doğrusu.
Ellerin dert görmesin balım.
Bu resimleri büyütemedin mi?

Deniz dedi ki...

Beğenmenize sevindim çok sevgili Necmiye ve CanCahide:) (inşallah sana böyle dememe kızmıyorsun,vallahi içimden geliyor.ama istemezsen demem:)

Oktay ustayı izlemedim,fazla tv ile aram yoktur ama merak ettim şimdi ne yaptı diye :) resimlere gelince,üzerlerine tıklandığında başka sayfa açılıp kocaman görünüyorlar diye anasayfaya küçük resimleri koymuştum:) karıştırıp duruyorum boş vakitlerimde blogları öğrenecem inşallah bişiyler dur:))ne de olsa ilim,isteyene....Allaha emanet olun..

tülin dedi ki...

Gerçekten şey şeyler atölyesi burası.Her anlamda.Sevgiler.