16 Mart 2011 Çarşamba

"Anne Ben Gurme Oldum" Köşesi ve SoSo Pilavı:))

Annemin karnından yemek uzmanı,gurme,aşçı ya da ona benzer bi şey olarak çıkmadım ve profesyonel mutfakla tek bağım,Amerikada'yken bir restaurantta komi olmaktan ibarettir!:))Bununla beraber,benim mutfakla tanışıklığım boğa burcu bir babanın boğa burcu kızı olmamla başladı galiba.Rahmetli babam da böyle tombulcana ve yemeklere meraklıydı.

Ancak son zamanlarda yemek yemek benim için biraz anlam değiştirdi sanırım. Mutfağı bir laboratuar gibi görmeye başladım sanki:)) Ama kendimi geliştirebilmemin önünde koskoca bir engel vardı; benim biricik sevgili kobayım,eşim:))) Dünyada herhalde yemek konusunda yeniliklere bu kadar kapalı, meraksız ve statükocu bir adam daha yoktur.Mutfak kültürlerimiz de pek uymaz hani.Ben çeşit çeşit baharat severim,onun için tek baharat tuzdur!Ben zeytinyağlıları ve meze türü şeylere meraklıyımdır,o soğuk hiç bir şeyi kolay kolay yemez!Üstelik bir de cânım zeytinyağlı fasülyeyi benden habersiz ısıtarak falan beni çıldırtır!:)))Hal böyle olunca,yok yeni bir şey deneyeyim yok yemek icad edeyim gibi bir lüksümüz olmadı bu güne kadar. Ama artık yeter diyorum!:))

Geçen gün beni cesaretlendiren bir şey oldu.Canım çok fena arpa şehriyeden bir pilav çekti,ayıptır söylemesi.Ama ne yapayım,sade mi olsun?.. Olmasın,dedim. Kafama göre soslu bir şeyler yaptım.Aaa,bi baktım bu sefer bizim bey (Sevgili kobayım!)  "yok mu bi tabak daha" moduna girmiş. Hmm ,dedim güzel oldu galiba. Sonracıııma, makarna soslarını araştırıyordum ki aa bi baktım,benim arpa şehriyeye uyguladığım sosun zaten bi adı varmış:)) Aman ben bıktım bu fransız ve italyan insanının her bi şeyi ele geçirmesinden zaten! Söyleyin o alfredo'ya benim de aklıma gelmişti bu,tamam mı!!! :))Benim de aklıma geldiyse yani herkesin gelir..Ona göre yani alfredo,bi dahaki sefere daha yaratıcı ol,daha özgün bi şey bul!Bu sana ilk ve son ihtarımdır!!!:)))


Efenim,ben böyle bir köşe koyacağımı hiç sanmazdım amma mutfak maceralarımı hafif de ti'ye alan "Anne Ben Gurme Oldum" adında bi köşe daha ekliyorum atölyeye ve ilk tarifimi veriyorum!Burada tamamen kendi icadım olan ve dişinizin başınızın asla ağrımayacağı "acemi er "usulü tarifler bulacaksınız..Denemesi bedava..

İşte ilk yemeğimiz SOSO PİLAVI ! Hee,neden soso pilavı onu da söyleyeyim ,orCinal adını aynen şöyle koymuştum,"Deniz Ablanın Soslu Soğanlı Arpa Şehriye Pilavı"!!! yuhh o nası isim öyle, diyerek sonra kısaca SoSo Pilavı olarak değiştirdim:))) Buyrun afiyet olsun..Valla güzel tadı:))))


Ne ambiyans yaparmışım yaw arkadaş! ;p Bi de mutfak ışığı beni deli etmese:))Ah ah uzaya roket bile gönderirim de işte,eldeki imkanlar..Çorlu'da Cordon Bleu var da biz mi gitmedik kardeşim!..:))Neyse..

İşte Soso Pilavı için Malzemelerimiz;
  • 1 soğan
  • soğanları kavurmak için zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tatlı biber salçası
  • 2 ölçek arpa şehriye 
  • 3 ölçek sıcak su
  • tuz
Kreması için;
  • yarım bardak krema (ya da daha az..isteğinize göre ayarlayın..)
  • 2 kibrit kutusu kadar tam yağlı beyaz peynir
  • karabiber
Nasıl yaptığıma gelince;
  • Soğanı doğrayıp yağda kavuruyorum.
  • Biber salçasını ekleyip üzerine biraz su döküyorum,salçanın da biraz kavrulmasını istiyorum.
  • Üzerine 2 çay fincanı (siz bardakla da yapabilirsiniz,ama ölçü 2 ye 3 olsun) kadar arpa şehriye ekliyorum,biraz daha kavuruyorum.
  • Sonra 3 çay fincanı kadar sıcak suyu suyu koyuyorum ve suyunu çektirene kadar bekliyorum.Suyunu tamamen çektiğinde pilavımız hazır.
  • Kremasını ayrı bir kapta ısıtıyorum ve içine yağlı,erimeye müsait peynirimi atıyorum.peyniri azıcık eziyorum,erimesi kolay olsun diye.Peynir eridiğinde sosumuz da hazır olmuş oluyor.İsteğe göre karabiber dökülebilir. 
  • pilavın üzerine sos olarak bunu döküp servise hazır hale getiriyorum.. Bu'kka basit! :))
Bu hazırladığım sosa alfredo sos deniyormuş .Ben tamamen doğaçlama olarak çıkardım ancak alfredo sosun aslı,tereyağında kavrulan sarmısakların üzerinde ısıtılan krema ve permasan peyniri var sanırım onu koyuyorlarmış..Ben alfredo'nun yalancısıyım.Aman boşverin elin alfredo'sunu siz benim dediğimi yapın ,gayet güzel oluyor:))
 ***

Bi KAÇ SAAT SONRA..............

(Fotoğrafın konuyla pek alakasız olduğunu farkeden Deniz abla,duruma kendince ayar çeker....)

:))))))))))

4 yorum:

Cahide dedi ki...

Çok şükür ki taş olsa, lokum deyip yiyebilecek bir kocaya sahibim. Bu açıdan neredeyse hergün yeni birşey deneyebiliyorum :))

Bende blogcu olmanın püf noktaları diye bir bölüm açayım en iyisi. Sana bir kaç uyarıda bulunayım. Eğer uyarıları falan sevmezsen, yorumu silebilir, yada okumadan geçebilirsin. Orasınıda sen bilirsin. Şöyleki:

1- Bir başlık attığın zaman google da nasıl aranır, diye düşünsen iyi olur. Yani etkili başlıklar atmalısın.

2- Resimlerini çektiğin yemeklerin yanına yemeğin içeriğinde kullandığın malzemelerle kompozisyon oluşturursan daha iyi olur. Aksi halde yanıltıcı olabilirsin. mesela ben bu pilavın içinde tarçın var sandım:)

3- Birde resimler en çok gün ışığında ve yakın çekim moduyla güzel çıkar.

Ha ben herkese bu uyarıları yapıyor muyum? Yok canııım, sadece önemsediklerime yaparım. Onuda bilesin Deniz Abla:))

Bu arada o pilavdan versene bir kaşık :S

Şeker Şeyler Atölyesi dedi ki...

CanCahide Sultan;guugıl amcayı hesap etmiyo ki daha henüz amatör bünye:)))ancak fikirlerin ve tavsiyelerini emri telakki ederim ablası:)) ne demek silmek..hâşâ!

hakkat yaw..içerik ve resim ne'kka alakasız olmuş:))sen diyince farkettim..sankim limonlu tarçınlı bişeydir bu!:)))dikkate alıciiim efenim önerilerinizi..

öğreniciiiz efenim öğreniciiz sayenizde:) sağolasın canım ablam..

Nurefşan'ın Annesi dedi ki...

hmmmm gece gece acıktım diyetteyim ya hani:))))) harika ben bunu hemen yarın uygulamayı düşünüyorum ama bir sorum var bahsettiğin krema bildiğimiz hazır krema dimi? Yaptıktan sonra da tekrar yorum bırakıcam:) ben var ya böyle ev-mutfak pek meraklı değilim ama el lezzetim iyidir, el lezzetine inananlardanım yani hele bu pilav tutarsa bayağı sükse yaparım ailede:)) ama merak etme tarifi Deniz'den aldım diycem onlar da Deniz kim diycek ben de siz tanımazsınız sevdiğim biri diycem tabi bu sırada eşim delircek:)))

Şeker Şeyler Atölyesi dedi ki...

AY HELECAN YAPTIM BAK ŞİMDİ:))
Sevde'ciğim evet gittim üşenmedim üzerine baktım,çorbalarda,yemeklerde,tatlılarda kullanılan krema işte..inşallah beğenirsin..:))bildir bana sonucu lütfen..ay bi de beğenmezmişsin kafama bi terlik atarsın artık:))yakalarım korkma:))