3 Mart 2011 Perşembe

Ben devlet olsam...

...kolaylıkla delinebilecek bir yasağı hiç koymazdım. ;p azıcık kızmış olabilirim,evet.En çok kızdığım şeylerden biri de, hukuk eğitimi almış biri olarak,insanların gözünde hukukun bu kadar küçük düşürüldüğüne şahitlik etmek.

Blogspot malum sebeplerden ötürü (bi kez daha futboldan nefret ettim açıkçası;P) kapalı,4 milyon blogspot Türkiye kullanıcısı gereksiz bi sebepten mağdur. Üstelik yasak da öyle bir yasak ki,rahmetli anneannemin tel süzgeçi bile yanında daha az geçirgen kalır!

Kanunlar ve cezalar dahi,caydırıcı,uygulanabilir ya da en azından saygı duyulacak şeyler olmalıdır.Böyle saçma bir yasak,bir hak ihlalini telafi etmek isterken bambaşka hak ihlalleri yaratmak..en komiği de buna teknolojik bir alt yapı bulamamak! İnternet bu texasvâri görüntüsünden kurtulup ne zaman bir medeniyet ocağı olacak (sahi o ihtimal var mı?!) merak ediyorum..

Allah'tan devletin kullanamadığı teknolojiyi biz sıradan vatandaşlar(hatta çoğumuz ev hanımı,çoluk çocuk!) "etkin" (!!??) bir şekilde kullanabiliyoruz da hak verilmez alınır cihetinden,kendi mağduriyetimizi kendimiz gideriyoruz;ensemiz de giderek kalınlaşıyor kurt misali..

Uzatmayayım.. Dns ayarları için bakınız sevgili Cahide&Jibek 'in ilgili yazısı. Kendilerine buradan da teşekkür ediyorum. Sonra bir diğer blogdaşım OİP'in sevgili kutukafasını duygularıma tercüman etmek için bir kez daha ödünç alıyorum...


inşallah dava konusu ilgili site hariç diğer siteler üzerindeki bu saçma yasak da kalkar ve o birbirinden güzel bloglarda özgürce click'leriz yeniden.. ;(

2 yorum:

Sanem dedi ki...

Sevgili Deniz,
İzin verirsen, bu yazına link vermek isterim.

Deniz dedi ki...

elbette..sesimiz ne kadar çok duyulursa o kadar iyi diye düşünüyorum Sevgili Sanem..