11 Mart 2011 Cuma

Haydee Gel Vatandaşş Geeell! Kayseri Macaronu Bunlaaarr!

"Yahu ! yada Yâ Hû..! :)

Ben bu blogu şeker hamuruyla ilgili bi şeyler bi şeyler yapayım diye açmadım mı kardeşim,açtım.E hani nerde şeker hamuru! Neyine senin macaron nacaron! Sanki çok becerikli bi şeymişsin gibi yok macaron yok başka bi şey!Allah Allaaahh! Yap kurabiyeni ! Süsle! Uslu uslu takıl..Hasbinallaaahhhh!

Ama yook!illaki takıntılı;macaron da macaron ' heh aldın işte macaronu ,gördün gününü..al sana macaron !al sana macaron!" demeyeyim de ben şimdi ne diyeyim bu kendime..:)))

Güleyim mi ,ağlayayım mı şaşırdım.. ve yine de gülümsemeyi tercih ettim inatçı ve beceriksiz yanlarıma. Ve bir rivayete göre herkes zaten ilk denemede tutturamıyormuş ,o rivayete sarıldım:))pek sahih bulmasam da!

Yok ,beceremedim ahâli..:))herkes duysun! Davit Lebovitz'e atfedilen tarifi uygulamak istemiştim. Uyguladım gibi bi şey oldu (ne demekse..)..sanırım bademlerle ilgili bir konuda hata yaptım..uzun konu..yeteri kadar pudra şekeri de koymadım. Fırının ısısının da ideal olmadığını düşünüyorum çünkü minik olsa da tombilik gibi olan macaronlar (160 derecede 10 dakka tuttum) dışarı çıkınca dayak yemiş pikaçu gibi yere yığılıp sönüverdiler:))

Aslında tarifte hemen hemen tutturabildiğim tek şey;şöyle macaron harcını yaptığımız kabı ters çevirince yere damlamayacak kadar sert olacak diyorlar ya,işte o!kabı korkusuzca ters çevirdim vee;taş gibi!:)) ehe dedim süper oldu:))nerdeeee! ;p

Ayrıca macaron sıkmak ,o krema torbasını kullanmak bi mesele.. (ehe de POST-İT; KREMA TORBASI VE DUY AL!) Tamam,Pierre Hermé miyim kardeşim ben!Olmadı işte!..

Şöyle eli yüzü düzgün olan iki taneyi de fotoğraflayacaktım ki onu da  ben arkamı döndüğümde eşim hüpletti iyi mi :s

-"aaa acıbadem kurabiyesi mi buu" sorusuna,
-"yok macaron bu" ,cevabını alınca,
-"hmm sen acıbadem kurabiyesi yap.."
derkenki ses tonundan eşimin mevcut kobayları beğendiği sonucu çıksa da konumuzun macaronla pek bir alakası olmadığı belliydi..zira parçalar çok minik olmuştu ve neredeyse kayseri mantısı gibi minik bi tabağa 10 tane falan sığacak durumdaydılar:)) ayrıca çok az da olsa kattığım turuncu gıda boyası da az gelmişti..en azından accık turuncu olarak beni mutlu edebilirlerdi bu kayseri macaronları yaww..:(((((( neyse..(ühühühü diye ağlıycam şimdi!!!!!!!)

Olmadı kardeş napim..;(
sonuçta AR-GE yapıyoruz di mi..(fiyuuvv ..nası da teselli edermişim kendimi be!)

Öz-hakiki-ciddi ve komik olmayan ,gerçek bi macaron yapana kadar haddimi biliyor ve susma orucu tutuyorum,macaron babında bu ka' yeter!

Vee amacımıza uygun olarak şeker hamurumuza geri dönüyoruz hızlı bir şekilde..
Haftaya 2 şeker hamuru projem var; biri,Hilvan'a hediye gidecek ,bir ilköğretim okulundaki öğrencilere..Diğeri de süprüüsss:))

Görüşürüüüzzz ;)

---
Denis.

13 yorum:

Gulden dedi ki...

beni ziyaret etmissiniz:) cok sagolun. bebek bezi pastalarini ben de seviyorum. ancak bebek dogmadan baby shower yapilmasi, hediye verilmesi bana da ters geliyor. yine de bu bez pastalarin orjinal bir hediye oldugunu dusunuyorum. yapimi da cok zevkli. beni en cok ilgilendiren kismi da o zaten:) Makaron hikayenize cok guldum:) Cok hos anlatmissiniz:)) tadlari nasildi? tadlari iyiyse cok problem degil bence:) Ben de bir tarif buldum 1-2 hafta once ve yapmaya niyetliyim. eger tutarsa size haber verecegim insallah. Tekrar ziyaretiniz icin tesekkurler.
Sevgiler
Gulden

& Kitap Cadısı & dedi ki...

:) olmuş olmuş boş ver yaparsın sen bu işi kanma sen o fotolara şeker onlar bilgisayarda makina yapıyo onları makina :)

Yakınlarda olsam tatmak isterdim .
Öpcükler.

figen abla dedi ki...

bu ne tatlı dilli bir anlatım böyle :)))
ben seni yirim yirim :))))
kocamaaaan sevgiler sevimli şey :)

Cahide dedi ki...

Denizim çok güldürdün beni yaa:))
Kayseri macaronu hıı? Böyle bir tabir de ancak senden çıkardı sanırım:)
Canım benim merak etme, yakında bunlar büyür, o örnek gösterdiğinden daha kocaman olurlar.O günleri sabırla bekleyeceğim:))
Haa birde şeker hamurunu da çok merak ediyorum. İnşaallah içerik olarak beni hayal kırıklığına uğratmazsın?? Yok yok uğratmazsın eminim:)

Şeker Şeyler Atölyesi dedi ki...

deneme bir kii deneme bir kii:(( belki yüz kere yorumlara cevap yazdım blogspot yasak dolayısıyla gergin,keyfi olmadığı için yazdıklarımı yayınlamıyor:((
eğer bu meşajım giderse,herkese hoşgeldiniz demek istiyorum..

diğer bloglardaki güzelim yazılara da bi şeyler söylemek istiyorum ama malesef..google readerla okuduğum halde bişey yazamıyorum:(( karman çorman olmuş blogspot..zavallım benim:(

off neler demek istiyordum neler dedim ..

kısacası macaronlar olmadı:) (hâlâ ordayım ben..:P atlatamadım:)))

@cahide; yaw, helal dairesi benim keyfime yeter de artar be yaw..:)

papatya68 dedi ki...

selam sevgili Deniz
ziyaretine çok sevindim güzel yorumuna daha çok:)
inşaallah birgün nasip olur gelirsin canım gelirsen mutlaka görmek isterim
Makaron bende cesaret edemedim tutmaz diye ama hep aklımın bir köşesinde durur:))
seninkiler büyüyüp resimdeki gibi olunca denerim herhal:D
anlatımına bayıldım çok güldüm Allah da seni güldürsün emi:)))))
olsun eşin lezzetini beğenmiş o zaman güzel değişik bir kurabiye elde etmişdin sana has bir tarifin olmuş birde öyle bak olaya:D
sevgiler lezzetlerle afiyetle kal

pluie dedi ki...

Kilosu 96 TL :)

Bu gün arkadaşlarımla bağdat caddesinde dolanırken dedik oturalım bir yerlere hafta sonu havada çok güzel oturacak yer bulamayıncada Beyaz Fırın var oraya geçtik.
Tülin Şahinide gördük :)

Orada aldık 5-6 çeşitinden afiyetle yedik ama inanın kilosu 96 tl olmamalı o kadar da değil. Gittiğimiz mekandan dolayı belkide öyle bilmiyorum.

Tatlı bir siteye benziyor bende takibe aldım.

sevgiler

pluie :)

Şeker Şeyler Atölyesi dedi ki...

sevgili @pluie,hay 97 sı batsın onun emi yaw.. :)) nedir ejderha mıdır!ne katıyolar içine altın tozu falan mı!!nedir bu gizem yaww..psikolocim bozuldu yeminle ..:s
bu arada hoşgeldin:))
ve de not: Baylan 'da 100 tl.ymişşş....böööüüü.. :p

BOYALI ELLER dedi ki...

bloglari gezerken rastladim bir selam vereyim dedim :)
macaron o kadarda kotu degil bence bir dahaki denemeye islem tamam olacak :))

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Eminim seninkisi coook daha guzel olmustur. Bir suru photoshop, renk calismasinin ardindan o hali aldiriyorlar. Birazcikda bisiklet pompasiyla hava basiyorlar, sonrada diyorlarki ne guzel yaptim. Kanmazlar :))

Seker seyler atolyesinin ismi yeter, sekerlik konusunda bir kere ;)

CEPAYNASI dedi ki...

"büyünce böle olacam"
koptu burada:))))))

esen dedi ki...

Yılmayın tekrar deneyin ikincisi daha iyi görünümlü olacak.Bence siz tadını tutturmuş olmalısınız sevgili şeker şey.Beni ziyaret etmiş ve eklemişsiniz.Şeker bloğunuzu bende takibe alıyorum.Sevgiler.
Esra

Nurefşan'ın Annesi dedi ki...

Merhaba Deniz,
Bu notu hem kendi bloguma hem de senin bloguna bırakıyorum. Hani derler ya pozitif elektrik vs. bu internet aracılığıyla olurmuymuş bilmezdim ama olurmuş senden acayip pozitif elektrik aldım:))) buralarda benim gibi "tevafuk" kelimesini kullanan birini tanıdığıma sevindim:)
Sevgiler...

Sevde:)