15 Mart 2011 Salı

Petit Petit Bi'şeyler


Bu bloga başlarken,itiraf edeyim,aklımda daha başka bi'şey vardı.Yani böyle olacağını hiç tahmin etmemiştim.Bir sürü yetenekli ve sağ beyni haldır haldır çalışan,akıllı kadınlar arasına düşeceğimi ,onlardan bir sürü şey öğreneceğimi,yani blogların ne hazineler barındırdığını,hiç düşünmemiştim. Umduğumdan daha samimi ,daha verici bir alemmiş meğer blog dünyası.. Meğer bunca yıl şu sanal alemde hepten sanal sanal yaşamışız..Pehh...!Birileri de kapatıp dursun şu blogları..Alsınlar benim gibi sabî,yeni yetme blogcuların ah'larını da bak bakiym bi daha iflah oluyorlar mı!Hıh..;(

Neyse konuyu dağıtmadan,kendilerini önce Allah'a sonra pembe kurabiyeye havale ed.rek konuya gireyim.Son yabancı blog gezilerimden birinde (he he böyle deyince de sankim diyar diyar gezmişim gibi hissettim kendimi:)) "Petit Four" diye bir şeye rastladım. "Yav arkadaş! şu Fransız insanı her bi' şeyi icad etmiş kardeşim! Adamlardaki gurmeliğe,yemek kültürüne bak" derken ,en sonradan gurme halimle,"aaa ne minnak şeyler onlar öyleee" diyerek üzerlerine atladım bunların. Hani şu minik pastalar var ya.Adamlar "Petit Four" demiş,ben de pastacık diyeyim işte siz anlayın.Zaten aklımda bir süredir böyle minyatür pastalar yapmak vardı, şeker hamuru kaplamalı falan. Ama bi baktım ,bunun özel bir icing'i var.Hmm..Olurdu olmazdı derken,birden "şeker şeyler AR-GE ofisi gururla sunar!" şeklinde bi şeyler çıktı ortaya.. 

Pötifor diye okunuyor galiba;fransızca da "küçük fırın" demekmiş.Pötibör'ü (petit beurre) biliyorduk da bundan da kusur kalmayalım dedik! Hoş,benim en sevdiğim petit başka bi'şiy ayyy neyse..Bu da benim Petit Four yorumum olsun bari!

İşte insanlık için minnak,lâkin Şeker Şeeeler atölyesi için büüük bi adım!:)))
Huzurlarınızda pastacıklar ve yapım aşamaları... 

Evde kendi pandispanyamı yapmak taraftarıyım,ancak bu seferlik kilerin diplerinde unutulmuş bir hazır pasta keki dikkatimi celbedince,hadi boşa gitmesin ve bi daha olmasın diyerekten,bunu kullandım..

Çıkardığımız mini keklerimizin arasına ben hazırladığım bademli ganajı kullandım.Ancak bir dahaki sefere cevizli,meyvalı ya da sade ama muhakkak daha sert bir kek hazırlayarak içine ganaj yahut başka bir şey sürmeden yapmayı düşünüyorum.İzlediğim videolarda da öyle gördüm.Sanırım daha hoş olacak.
Ben sadece 4 adet pastacık yaptım.AR-GE yapıyoruz ya neme lazım:))olmaz falan..malzemeyi ziyan etmeyelim diye..Çünkü gördüğüm tarifte 9 cup pudra şekeri diyordu ve sadece 32 pastacık süsleyebilirsiniz.Şimdilik gerek yok diyerek 4 tane için şu malzemeyi kullandım  
Petit Four İcing'i için;
1 cup çok ince ve elenmiş pudar şekeri
2 çorba kaşığı dolusu mısır şurubu ya da glikoz
2-3 çorba kaşığı su (kıvamı ayarlamak için)
bir kaç damla acıbadem aroması 
istege göre gıda boyası
***
mikserde çok iyi çırparım ve glikozu iyice yediririm diyorsanız bence gerek yok ama 
malzemeyi benmari usulü ile pürüzsüz hale gelinceye kadar karıştırıp ısıtıyoruz ancak çok ısınmayacak dikkat ediyoruz.sadece glikozun erimesi için bu..8-10 dakika karışımın soğumasını bekledikten sonra keklerimizi bu karışıma batırabiliriz.ben tel üzerine koyduğum keklerin üstüne kremayı dökerek yaptım.dökülen kremayı toplayıp sonra en son kekimi de kaplayabildim..telde bir süre bekletip süzülmesini ve kurmasını bekledim.ele yapışmayacak bir şekilde kuruduğunu gördüğümde son olarak şeker hamurundan minik çiçeklerle süsledim..ve işte..

Yaklaşık 32 adet petit four süslemek için gerekli olan malzememizi de vereyim belki denemek isteyenler olur.
  • 9 cup elenmiş ince çekilmiş pudra şekeri
  • 1/2 cup glikoz (mısır şurubu)
  • 1 çay kaşığı vanilya aroması (DİKKAT: sıvı vanilya aromaları,etil alkol içermektedir.)
  • 1/2 çay kaşığı badem aroması
  • 1/2 cup su
  • isteğe göre gıda boyası



Şimdilik benden bu kadar.Sevgilerimle..:)
***
Deniz abla



4 yorum:

Nurefşan'ın Annesi dedi ki...

Kesinlikle muhteşem görünüyor ve tarife göre tadı da muhteşemdir eminim tebrik ederim ama benim bunu yapma ihtimalim %0, hiç alakam yok böyle şeylerle annemin sade kekinden başka bişey bilmem ki ben Deniz ha bi de ağlayan pasta var o da misafirlerim için, bana her gelişinde ağlayan pasta yemekten bıkan insanları saymazsak başarılıyım bu konuda;) Seni takip etmek bana psikolojik olarak iyi gelmeyecek galiba bende bende bende yapıcam diye özenirsem ne olacak buna en çok eşim sevinir herhalde:)) dur bakalım takip edeyim zamanla bi değişim olacakmı bende;)
Sevgiler..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bayıldım ben bu bloga, pastalar harika olmuş ayrıca, gezmeye devam edeyim:) ellerinize sağlık!

canimçektipişirdim dedi ki...

aman allahım!bunlar ne muhtesem pastacıklar..ellerinize sağlık..

MadameRalenti dedi ki...

wooo mükemmel görünüyor ya ağzımın suları aktı resmen.