4 Mart 2011 Cuma

Şeker Kurabiyesi / Nâm-ı diğer "Sugar Cookie" !


Amerikalıların şu meşhur sugar cookie'si işte canım! Her bir şeyini çok seviyoruz ya onların :s Aslında benzer yönlerimiz de yok değil ,bence iki millet de "çocuk" ruhlu!Ama onlar biraz daha fazla.. Eh çocuk ruhlu olunca adam ne yapar,kurabiyeleri elbette pek sever :) Onlarınkisi de o hesap işte.

Peki ,dedikodularını fazla yapmadan Amerikalı bir arkadaşımdan aldığım tarifin malzemelerini sayayım bari ben size.. :)
  • 3 cup (4,5 su bardağı) un
  • 1 teaspoon (2 çay kaşığı) kabartma tozu
  • 1 cup (230 gr.) tuzsuz tereyağ
  • 1 cup (1,5 su bardağı) toz şeker
  • 1 adet iri yumurta
  • aroma için vanilya yahut tarçın (bazılarına fazla gelebilir ama ben ikisini birden kullanmayı seviyorum)
şimdi, cup ve tea spoon gibi şeyler dedik ,bu tarifin orjinali. Bizdeki ölçülerden farklı olduğu için olduğu gibi yazmayı doğru buldum. Sizin de evinizde "cup" birimini ayarlayabileceğiniz bir ölçü kabı varsa (ben ekmek makinamın yanında verilen ölçü kabını kullanıyorum) doğrudan bunu kullanın,yoksa kendi notlarımdan ölçülerle ilgili derlediğim ve inşallah yeni bilgiler edindikçe güncellemek istediğim şu sayfaya bakın. 

Kurabiyemizin yapılışı ise şöyle ;
  • Derince olan kabımızda tereyağımızı (ben,ocakta -sakın ha sakın yakmadan!- eritip soğutup kullanıyorum,ama bu kesinlikle benim tercihim,genel olarak tereyağının/margarinin oda sıcaklığında iyice yumuşamış olması yeterlidir) ve şekeri mikserimizle iyice karışana kadar çırpıyoruz.(Krem gibi olması gerekmektedir.)
  • Bu karışıma yumurta ve vanilyayı /tarçını ekliyoruz ve iyice çırpıyoruz.
  • Ayrı bir kapta karıştırdığımız elenmiş unumuzu ve kabartma tozumuzu bu hazırladığımız harca yavaş yavaş ekliyoruz. Hamuru yoğuruyoruz.Hamur kıvamı esnek değil ,yumuşak sünger gibi olmalıdır.
  • Oluşan hamurumuzu hava almayacak şekilde streç filme sarıp buzdolabında en az 2 saat bekletiyoruz. (benim hazırladığım bu hamuru 1 gece beklettiğim dahi oldu.Bazı tariflerde böyle yapılmasını tavsiye edenlere de rastladım.Ancak 2 saat yeterlidir.)
  • Dolaptan çıkardığımız hamurumuzu merdaneyle açıp ,kalıplarımızla kesiyoruz. (kurabiye kalıbımız olmayabilir,mesela elimizde sadece bir çay bardağı bile olabilir sorun değil;kalıp gibi kullandığınız bardağın ağzını nişastaya(tercihen buğday nişastası) batırmak suretiyle hamuru sorunsuz kesebilirsiniz.Hamura yapışan kalıplar için de bu uygulanabilir.)
iPuCu ;  Merdaneyle açarken bunu nişasta serptiğiniz tezgah üzerinde yapabileceğiniz gibi hamuru doğrudan fırın kağıdı (yağlı kağıt) üzerinde açabilir,kağıt üzerinde kalıpla kestiğiniz ve fazla hamurlarını aldığınız kurabiyeleri yerlerinden hiç oynatmadan doğrudan tepsiye yerleştirebilirsiniz,ki tavsiye edileni budur.Böylelikle hamurunuzun formu üzerinde oluşabilecek deformasyonları minimuma indirirsiniz.Yahut kurabiyeleri taşımak için metal spatula kullanacaksınız.
  • 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 6-8 dakika pişirmemiz yeterlidir. Kurabiyeleriniz kalınsa 10-12 dakika tutun.Ve elbette kurabiyeleri piştikten sonra fırından derhal çıkarıyor,mümkünse bir tel raf üzerinde soğumaya terk ediyoruz.İyice soğuduklarına emin olduktan sonra evet,onları kırmadan kurabiyelerimize kavuşabiliriz:))

Meraklısına Tavsiye; Belirtmeden geçemeyeceğim,çok fazla un kullandığınızda ,bu tarif çok sert ve kuru bir kurabiye sonucu verecektir.Ben bu şekilde çok seviyor ve çayın yanına çok yakıştırıyorum .Ancak yere düştüğünde kırılmayan bir kurabiye olduğunu hayal edin:)) O derece! Lakin zevkler ve renkler tartışılmaz..O yüzden eledikten sonra unu ölçmenizde yarar var

            En son kızım için yaptığım Diş Buğdayı kurabiyelerinde bunu denemiştim.Ama misafir telaşından fotoğraflayamadım malesef.İnşallah bir dahaki sefere diyorum.

Allahım anlattıkça anlattım,sanki roket bilimidir!! Alt tarafı bir kurabiye işte,yapın gitsin canım!:)) Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun :)

2 yorum:

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

sevgili Deniz Abla:) Adaşımm:))
o güzel yorumların o kadar mutlu ettiki beni anlatamam:)) hem adaşım hem de hemöşehrim olmana çok çok sevindim:))
şeker şeyler harika bir blog bayıldımm:))
çok özeniyorum bu işe:))
çookkkk:))

CAHİDE dedi ki...

Of of off! Detaylara bak hele:)
Ben de hep kafama göre yaparım. Ama ille ölçerim ne kadar koydum diye. Sonra özgün tariflerin anası olurum:))
Bu arada bayağı iyi gidiyorsun. Merakla izlemekteyim.Fırsat buldukça tabi:))
Öptüm şekerim...