3 Mart 2011 Perşembe

Tariflerde Kullanılan Ölçüler

    
Genelde,türk mutfağında tarifler su bardağı,çorba kaşığı,tatlı kaşığı,fincan vs diye geçer. Yabancı kaynaklı tariflere baktığımızda bizde kullanmadığımız  "cup,tablespoon,teaspoon" ifadelerine rastlıyoruz. Bizim çorba kaşığımızla,onlarınkini eş tutanlarsa ,hassas tariflerde yanılgıya uğrayabilirler;şeker hamuru tariflerinde olduğu gibi. İşte ben kendi çapımda bunu çözmeye çalışıyorum.Sizlerle de bu vesileyle paylaşayım..Belki yabancı bir sitede ilginç bir tarif gördüğünüzde işinize yararsa bizi de anarsınız.

 İnsan deneme yanılma yoluyla yapa yapa bazı küçük bilgileri not alıyor kenara köşeye. Zamanla inşallah bunları geliştirebilir,yenilerini eklerim.Sizlerden gelen öneri ve bilgilere de açığım :)

Benim kullandığım ölçüler şu şekilde ;

  • 1 cup şeker ......................... 200 gr......... 1,5 su bardağı ..............
  • 1 cup pudra şekeri .................110 gr..........1 su bardağı + 2 çorba kaşığı
  • 1 cup tereyağı.......................230 gr..........2 çubuk tereyağı/margarin
  • 1 cup un .............................130 gr..........1,5 su bardağı**
  • 1 tablespoon......................... 15 ml..........ortalama bir çorba kaşığı tepeleme dolduğunda.
  • 1 teaspoon...........................4,5 ml...........2 çay kaşığı dolusu
  • 1çubuk margarin/tereyağ..........113 gr

** bilenler bilir ölçüler arasında en zor olanı unu ölçmektir. En iyisi ben size nasıl ölçtüğümü söyleyeyim; tamamen türk standartlarında klasik bir su bardağına (yanda gördüğünüz!) sıkıştırmadan unu doldurup üzerini düzlüyorum.Bu önemli:) Valla anneannelerimiz aldığı kadar un mantığıyla yapıyorlardı ama,onların "anneannemin tarifini bir türlü tutturamıyorum" diyen torunları için şimdilerde böyle tarif ediliyor :))

 

Hiç yorum yok: